Rood | Dynamisch en activerend
Rood springt meteen in het oog, zoveel is zeker. Het is een krachtige kleur die je kan gebruiken om de aandacht te trekken of aan te zetten tot actie, zeker wanneer je streeft naar impulsaankopen. Overdrijf niet, want dan kan je direct mail al snel dwingend of schreeuwerig overkomen.
Geel | Warm en stimulerend
Geel associëren we meteen met vrolijkheid, creativiteit en spontaniteit. Mag het wat speelser? Dan is deze tint zeker de goede keuze. Wanneer je een serieuze, moeilijke of complexe boodschap brengt in je direct mail, laat je geel beter achterwege.
Oranje | Energetisch en uitnodigend
Oranje is een mooie mix van rood en geel. Het resultaat? Een uitnodigende, enthousiaste kleur waar het plezier van af spat. Ideaal om positieve communicatie te ondersteunen!
Groen | Duurzaam en evenwichtig
Wie groen zegt, linkt dit meteen met duurzaamheid en het milieu. Daarnaast straalt de kleur ook harmonie uit, staat ze symbool voor groei en vernieuwing, en brengt ze rust in je direct mail.
Blauw | Veilig en vertrouwd
Je kan de kleur blauw aanwenden wanneer je een heldere, informatieve boodschap wil brengen. Deze tint wordt namelijk gelinkt met betrouwbaarheid en zet zowel je geloofwaardigheid, als je professionaliteit kracht bij.
Extra tip:
Waak nauwgezet over de leesbaarheid van je direct mail. Bepaalde kleuren combineren minder goed. Zo zijn rode letters moeilijk te lezen op een blauwe achtergrond.
In het eerste artikel haalden we verschillende manieren aan om de aandacht te trekken met je direct mail. Benieuwd? Lees hier onze tips
MASTERmail heeft een breed expertisepalet in direct mail. We helpen je om de juiste kleuren te bepalen, printen en personaliseren volgens de regels van de kunst, en zorgen voor een foutloze verzending.