#1 Gebruik ‘jij’ in plaats van ‘wij’
Ongeveer 70 % van je direct mail moet over de klant gaan, terwijl slechts 30 % van de inhoud betrekking heeft op je product, merk of bedrijf. Dat betekent dat woorden zoals ‘jij’ en ‘jou’ veel sterker vertegenwoordigd moeten zijn dan ‘ik’, ‘wij’ of ‘ons’. Plaats de ontvanger dus steeds centraal. Zo kan je bijvoorbeeld starten met enkele eenvoudige vragen om de herkenbaarheid te vergroten, zoals: ‘Neemt je administratie bijzonder veel waardevolle tijd in beslag?’.
Hoe doe je dit in de praktijk?
Schrijf niet: ‘Wij bieden toegang tot de beste beleggingsfondsen op de markt, bij gerenommeerde fondsbeheerders in België. Daarbij aarzelen we niet om fondsen van derde partijen voor te stellen.’
Draai de boodschap om en schrijf vanuit het standpunt van de ontvanger: ‘Jij behoort tot onze beste klanten. Daarom ondersteunen we jou graag met beleggingsfondsen die aangepast zijn aan jouw financiële behoeften en wensen.’
#2 Benadruk de impact voor je klant
Het heeft weinig zin om van de daken te schreeuwen hoe breed jouw productaanbod is. De ontvanger wil vooral weten hoe hij baat heeft bij jouw boodschap. Waar botst de lezer tegenaan? Welke meerwaarde heb je te bieden? Waarom moet het publiek nu actie ondernemen? Speel dus in op de noden van je doelgroep en zet de voordelen voor hen in de verf in je direct mail. Een hoge korting verzilveren, bepaalde taken uit handen geven, een langetermijnoplossing voor een prangend probleem aangereikt krijgen …
Wil je meer tips om een doeltreffende direct mail te schrijven? In de vorige blogpost, ‘Zorg voor een duidelijke boodschap’, plaveien we het pad voor maximaal resultaat.
MASTERmail zet haar deskundige schouders onder jouw direct mail. We denken mee na over sterke copy, personaliseren gericht en printen pixelscherp. Daarna verzenden we je postmailings tegen de laagste tarieven.